עבור אל:   
טוען...
עמוד הבית קרא עכשיו על המחבר
אגדות גירושין של עשירים: בלי קווים אדומים
אגדות גירושים של עשירים
אגדות גירושים של עשירים -55- גירושים או לא גירושים  |  מאסר עולם
 

סימניות


 

מאסר עולם

כאשר קיבל עורך דין סטרלינג את השיחה, הוא מיהר לפגישה. היה עליו לצאת מהמשרד ולכן נמנע מלהאריך בשיחה ולשמוע פרטים. למרות זאת, במשך כל הנסיעה הוא חייך לעצמו חיוך גדול, שהרי תמיד ידע כי יש להסתכל על התמונה המלאה ולתכנן אסטרטגיה כדי לא להיכשל בקטנות. הוא צחק בקול רם שעה שנזכר איך הגיע אליו גדעון באותו היום, המום ונסער מבקשת הגירושים שהגישה נגה, וביקש ממנו לנהל מולה מלחמת חורמה. לשלוח אחריה בלשים ואפילו לרקום עבורה פרשיית אהבים בדויה על מנת להפילה בפח ולנשלה מהרכוש שצברו במהלך נישואיהם. גדעון לא היה מוכן לקבל פתרונות מתונים יותר ולכל היותר היה מוכן לצאת ולחפש שכיר חרב להשאלה כדי שיחסל את נגה, ואיתה את כל הבעיות. מבחינתו של גדעון הסיפור עם רונה היה רק סטוץ לא משמעותי ואילו המעשה של נגה היה בלתי נסלח. גדעון לא הבין כיצד היא מעזה להפנות לו עורף, לאחר שתמך בה כל השנים, ופרנס אותה ואת המשפחה בכבוד. כשראה את בקשת הגירושים נתמלא זעם וחרון שסימא עיניו מלראות את העלבון של נגה, ותחת זאת ביקש כעת רק עונש ונקמה. עורך דין סטרלינג עמל להרגיעו, למתן את חרונו ולשייף את דוקרניו עד שלבסוף שכנע אותו ללכת הביתה, לקנות לנגה זר פרחים מפייס ולהתחיל הכל מחדש, עם חדוות נעורים מדומה וניצוצות בורקים בעיניים, כבחור מאוהב באהובת נעוריו הראשונה. ההוראה של עורך דין סטרלינג היתה ברורה וחד משמעית: עליו לגרום לנגה למשוך את בקשת הגירושים. את התכנית האמיתית רקח סטרלינג בהמשך, בנחת, ללא חרב הגירושים המוטלת על צווארו של גדעון, בלא שנגה הגישה תביעות לבית משפט או בקשות לסעדים זמניים, שנועדו לעקל את רכושו של גדעון ולמנוע ממנו לצאת את גבולות המדינה.

    עוד הורה עורך דין סטרלינג לגדעון לאמץ את התיק הכסוף ולהיקשר אליו בחבל טבור דמיוני. "התיק הזה יהיה אשתך השנייה" הורה לו. "אתה לא תיפרד ממנו לא ביום ולא בלילה. הוא יהיה בלון החמצן שלך, נטישה אחת מיותרת ואתה נשאר לטבוע לבד מתחת למים."
    מאוחר יותר, כשנגה הלכה ורכשה את המצלמה הנסתרת ושתלה אותה בתוך ענק היהלומים, הלך גדעון, בעצתו של עורך דין אברהם סטרלינג והחליף את הזיכרון במצלמה המשוכללת והרחיבו, כדי שנגה תוכל לצלם ברווחה כמה שיותר מסמכים, אשר יבלבלו את דעתה, יתעתעו בה ויובילו אותה היישר אל הקורים שארג עבורה במלאכת מחשבת.

    עורך דין סטרלינג החנה כעת את מכוניתו ברחבה של כלא מעשיהו. הוא נשם עמוקות לפני שפתח את הדלת ויצא את המכונית. הוא היה עורך דין של צווארון לבן, אנשי המאיון העליון הזמינו אותו בדרך כלל למשרדים מפוארים המשקיפים מקו הרקיע לחוף ימה של תל אביב או לבתים פרטיים בשכונות יוקרה צפוניות. את הסביבה של כלא מעשיהו הכיר הרבה פחות טוב ולא היה לו כל חשק לשנות ממנהגו זה. לא היה ספק כי לא עומדת בפניו הברירה, ככלות הכל מה לא עושים בשביל הלקוח. סטרלינג לקח את התיק הכבד, ונכנס בשערי בית הכלא, עומד בתור אחד עם המוני המבקרים לבדיקת בטחון ותשאול קצר, מבקש להיפגש בדחיפות וללא תיאום מראש עם אסיר מספר 4267895, גדעון כהנא, שיושב במאסר עולם באשמת רצח בכוונה תחילה.

חזרה לראש העמוד