עבור אל:   
טוען...
עמוד הבית קרא עכשיו על המחבר
אגדות גירושין של עשירים: בלי קווים אדומים
אגדות גירושים של עשירים
אגדות גירושים של עשירים -56- גירושים או לא גירושים  |  גירושים - הכל מתוכנן מראש
 

סימניות


 

גירושים - הכל מתוכנן מראש

אולם מקבלי הקהל היה עמוס במבקרים שבאו עמוסי סלים לבקר את יקיריהם. הם עמדו שם שורות שורות וגדעון עמם. איך לא חשבתי לקחת ממנו ייפוי כוח, אפילו זמני, ולהיפגש עמו ביחידות על תקן בא כוחו, נזף בעצמו. מצד שני, המשיך וחשב, הפגישה תהיה קצרה יותר, וגם זו לטובה.

    גדעון נכנס מבעד לדלת המתכת הכבדה, שפתחה בפניו שעריה בקול הלמות פטישים צורם. אסיר עולם גדעון כהנא הובל על ידי הסוהר שישב והשקיף מפינת החדר ולא הסיר ממנו את העיניים. עורך דין סטרלינג ידע שהביקור יצטרך להתנהל בקצב מזורז ובלחש. סטרלינג סקר אותו בקפידה: גדעון הפך שרירי וחסון מפעם לפעם. סטרלינג תהה בינו לבינו לכבוד מה גדעון טורח כל כך על שיפור מראהו החיצוני, לאור העובדה שהוא שפוט לשלושה מאסרי עולם ואין שום סיכוי שיצא מפה בעשרים השנים הקרובות כדי לעשות רושם על בחורות. לבסוף הגיע למסקנה כי טיפוח הכושר היא הדרך של גדעון לברוח מהשעמום או אפילו לשמור על השפיות. סטרלינג ניגש ישר לעניין ולא התמהמה.
    "המשימה הושלמה," אמר לגדעון "אתה יכול להיות רגוע, אתה את שלך עשית, כל החובות שלך הושלמו."
    "סחתיין" השיב לו אסיר העולם על רצח בכוונה תחילה. "אני באמת לא התאמצתי יותר מדי בשביל זה. לא ביג דיל. תמיד אמרתי שאני בסך הכל בחור טוב, אלא מה, השופטים לא ממש האמינו לי." גדעון פרץ בצחוק רועם ונראה מבסוט מעצמו.
    "את הכסף העברת?" התעשת מיד ושאל.
    "כן, בשביל זה באתי. רציתי לבשר לך שהכל כמו שסוכם, הכסף אצל ירקוני. הוא מחזיק אותו בנאמנות, רק שנראה שהכל עובד כמו שצריך, שאף אחד לא עולה על הטריק ושאף אחד לא פותח את הפה. אחרי זה הוא יעביר את הכספים לנושים שלך ואתה נקי כמו תינוק בן יומו. אבל אתה, מה אכפת לך, במילא אתה לא צריך את הכסף עכשיו, אתה הרי לא רץ לשום מקום," עכשיו היה זה תורו של עורך דין סטרלינג לחייך, מרוצה מעצמו.
    "אני רק רוצה שיהיה ברור, שאם זה בסוף לא יצליח, אני את שלי עשיתי בכל מקרה. אני נתתי את המספר בדרכון שלי או מה שזה לא יהיה בשביל איזה אחד שקוראים אותו גם כן גדעון כהנא. יותר מזה לא מעניין אותי ואני לא חייב לעולם כלום. אתה לעולם לא תבין את זה: אדם רוצה ללכת לעולמו כשהוא לא חייב כלום לאף אחד. ככה אני. רק תזכור, אם העניינים שלכם לא מסתדרים, זה כבר לא בעיה שלי. אתה יודע איך זה, כל אחד והמזל שלו, ואני המזל שלי זה לשבת ולהירקב פה מצד אחד ומצד שני, שדווקא זה שאני נרקב פה ימצא חן בעיני מישהו בחוץ, שהשם שלו זה גם כן גדעון כהנא, ושיהיה מוכן לשלם לי על זה כסף, רק כדי שיוכל להשתמש בדרכון שלי? אתה רואה איזה עולם מצחיק, ואני אומר לך, הכל בחיים זה מקריות והמקריות משחקת לטובתי" .

    עורך דין סטרלנינג נעמד וחייך וחשב לעצמו בלב, כי שום דבר לא מקרי, הכל מתוכנן בקפידה. רק צריך לראות את התמונה בכללותה.

חזרה לראש העמוד